sunnuntaina, joulukuuta 25

✨ 24. luukku: Onnellista joulua kaikille!

Joulu on täällä! Ihanaa joulua kaikille vielä! Joulukalenteri on nyt purkissa. Tuntuupa oudolta, tästä on tullut kuukauden kuluessa jo pienimuotoinen rutiini. Tietysti postauksia on yhä tulossa melko tiuhaan tahtiin. Ei se miksikään muutu. 

Pari joulukalenterin luukkua on tosiaan jäänyt välistä, en vain ole jaksanut kirjoittaa. Rakastan toki kirjoittamista, mutta aina ei jaksa. Oli tämä kyllä kokeilemisen arvoista ja tärkeintä tietysti hauskaa. Yhtenäkin päivänä mietin hikihatussa, mistä kirjoittaisin. Sillä hetkellä en ollut varma tämän onnistumisesta. Kyllä ideoita sitten tulvi päähäni. 

Kiva juttu vielä, olin ihan shokissa, kun katsoin blogini tilastoja ja 11. luukkua oli katsottu 43 kertaa. Olin hetken jossakin onnellisuuden huumassa. Tämä on varmaan blogit.fi blogilistan ansiota. Lisäsin siis blogini sinne.





Minulla oli tosi kiva jouluaatto, kotona perheen kanssa. Aika tavallinen meille, mutta nautin siitä. Aamulla oli tosin vähän kireä tunnelma, mutta ei siitä sen enempää.

Leivoin ja ainakin autoin ruon teossa tänään. Tein ihan kokeilumielessä mausteisia piparitankoja. Ohje löytyi valmistaikinan takakannesta. Muunsin sitä kyllä jonkun verran. Piparista tehtyjen tankojen päälle ripoteltiin mausteita. Laitoin niihin mustapippuria ja rouhin mantelilastuja pieniksi muruiksi, osaan laitoin kanelia ja yhteen ihan hippusen chiliä ja inkivääriä. Maistan sen tangon aamulla. Olen hyvin kokeilunhaluinen ihminen, mutta aika nirso.

Nämä onnistuivat yllättävän hyvin ja muutkin, kuin minä uskalsivat maistaa niitä. Mausteita olisi voinut laittaa runsaammin, koska mielestäni mausteet eivät maistuneet kovin paljoa. Kivaa vaihtelua normaaleihin pipareihin kuitenkin. 

Ruosta vielä. Meillä oli aika perusjouluruokaa. Aamulla riisipuroa, iltapäivällä mummomme kanssa joku epämääräinen "välipala", jolla syötiin vähän kaikkea. Sitten vielä normaali jouluateria mummomme kanssa sekin. Minä sain keittää itselleni nuudelia, outoa kyllä. Rakastan nuudelia. Syön sitä ihan liikaa. En tykkää mistään laatikoista, joten sain tehdä nuudelia. Söin myös kraavilohta, kalkkunaa ja salaattia. Söin vielä joitain karkkeja illalla. Olin koko päivän ihan ähkyssä, mutta söin silti. En siis mitenkään vaarallisesti, selvityksenä vielä. Ei ollut edes kova nälkä. Nyt ei ole mitenkään huono olo. Jouluherkkuja ja -ruokia syödään varmaan vielä huomennakin.

Kyllä jouluun tietysti muutakin, kuin ruoka kuuluu. Tärkeää oli tietysti yhdessäolo. Kaikilla tuntui olevan ihan kivaa. Me vain teimme kaikkea yhdessä. Ei nyt tietenkään kaikkea. Mutta hauskaa oli.

Olen kiitollinen, kaikille, jotka ovat antaneet minulle lahjan. Sain paljon kivoja ja hyödyllisiä lahjoja. Ja niiden avaaminen yhdessä oli kivaa. Tuntui myös tosi hyvältä antaa muille lahjoja. Tuli niin hyvä mieli.

Minulla oli ainakin tosi kiva jouluaatto. Toivottavasti kaikilla muillakin oli. Vielä on tietysti joulunaikaa jäljellä. Rentouttavaa joulua!

 Rakkaudella: Siivekäs

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti